петък, 8 юли 2011 г.

Как да съкратим дългото название "Южен Афганистан"?

Това са се запитали колегите от БТА и в крайна сметка са намерили отговор:


Както ме просветли колегата ми Владимир Дворецки, който улови тази приумица на БТА, такива "слобки" се наричат "Portmanteau" и един много интересен факт от Уикипедия е, че думата "смог" (smog) всъщност е комбинация от "smoke" (пушек, дим) и "fog" (мъгла). Аз поне не го знаех, не ми се смейте!

Аз често измислям "портманта" :D Или не е такова множественото число на "портманто"?
Така например думата между "туловище" и "чудовище" е "чуловище". На бюрото ми седи едно създание, което определих като "еднорокотенце", защото се колебаехме дали е еднорог или котенце.*
Ето горе-долу какво представлява еднорокотенце:


Други подобни са сурикатеричка (между сурикат и катеричка), крокодилдо (между крокодил и дилдо (няма да пояснявам какво е дилдо пък!)) и киселинамек (когато се съмняваш, че някой ти намеква, че може да те залее с киселина).
Та, кои думи бихте сглобили вие?

--------------------------------------------
*А то всъщност е човек. Уж.

6 коментара:

  1. Сещам се за ЧАРОМАТ в тая връзка, УИКИПЕДИЯ, ЧАЛГОТЕКА, хм, а да! - БЛОГ, което е от web + log, ЕВРАЗИЯ също.

    ОтговорИзтриване
  2. Торбах - търбух и торба
    Крокожабъл - крокодил и дирижабъл
    Кроконда - крокодил и Джоконда

    ОтговорИзтриване
  3. Браво, Райче, spot on!!! Те англичаните по начало са влюбени в тия неща - всичко като "брънч", "спорк" и т.н. е на тоя принцип :)

    ОтговорИзтриване
  4. Хаха, Владо, тези не съм сигурна дали някога щях да успея да ги изобретя :D Върхът си :D:D:D

    ОтговорИзтриване
  5. Паралелепипет. Между паралелна вселена и Пипи Дългото Чорапче.

    >.>

    ОтговорИзтриване
  6. Да, това е верно! А може да се тълкува и като паранормално явление, при което някой пипа леля ти. :>

    ОтговорИзтриване