сряда, 10 август 2011 г.

Търсим си клошар-гений

Тия дни из Фейсбук се разпространи едно НЕДОРАЗУМЕНИЕ на човешката наглост, подвизаващо се като обява за работа в Национална астрономическа обсерватория - Рожен. Хората там очевидно си търсят клошар-гений и аз на няколко пъти бях на път да им звънна и да ги питам за чий са си правили труда да пишат толко текст, като очевидно не искат нов колега.
Идеята ми беше преди да са ми отговорили, да ги напсувам и да затворя, защото едва ли ще имам какво да си кажа с тия хора. А знам, че щяха да ми кажат "Ами, то ние просто нямаме пари, държавата толкова ни отпуска" и т.н., което съм го чувала милиарди пъти в досегашната си дейност (не чрез bugs-bg).

Ето за какво говоря (държа да отбележа, че докато подчертавах в червено най-фрапиращите неща, осъзнах, че е много по-добре да оградя целия текст в една червена кутийка, но вижте сами, като обърнете внимание на заплатата долу):

Така, първо, ако такъв човек съществува, то той най-вероятно е шеф на отдел в НАСА.

Второ, роженци явно се надяват отнякъде да изскочи гениален клошар (който е видял обявата в нета?!), който да е щастлив, че ще му дадат подслон (на 10 км от най-близкото населено място), че дори и пари отгоре (364 (триста шестдесет и четири) лева бруто).

Идеалният кандидат:


Трето, нашенските "обсерватори" явно определено не искат нов колега, защото са написали обявата по-отблъскващо дори от най-смелите ми хумористични напъни. Да е млад, да знае поне два чужди езика, да може да програмира, да има шофьорска книжка, да е завършил висше по природонаучна специалност, да борави с най-специфичната техника и да има опит в правенето на сайтове. О, да - и да даде адресите на двама души, които да свидетелстват за него - АМА ТОЙ ОТКЪДЕ ДА НАМЕРИ ДВАМА ДУШИ, КАТО ЯВНО ТРЯБВА ДА Е НАЙ-АСОЦИАЛНИЯ ТИП НА ЗЕМЯТА, ЩОМ ЩЕ ЖИВЕЕ В ОБСЕРВАТОРИЯТА ВИ НА 1750 МЕТРА ВИСОЧИНА И НА 10 КМ ОТ НАЙ-БЛИЗКОТО НАСЕЛЕНО МЯСТО?! А може би искат адресите (адресите, по дяволите, не телефоните!!!) на хора, които ще кажат "Да, тоя е тотален тъпак, трябва да се държи далеч от цивилизацията, с никого не ще да общува" и т.н.

Четвърто, ако се появи подходящ кандидат, който проявява сериозен (!!!) интерес, аз лично ще го застрелям, защото не е допустимо човек с подобна квалификация и жертвоготовност да има дори най-малкия шанс да се размножи.

Пето, това е една супер малка част от нещата, които имам да кажа за тия ненормалници, но останалото ще оставя на вас. Та, какво е мнението ви за горната обява? Ще се пробвате ли?

12 коментара:

  1. Надявам се, че ти си написала тази статия на шега, а не да критикуваш хората от обсерваторията. Щото аз оценявам чувството за хумор, само това долавям от обявата и смятам, че голяма част от качествата наистина са усвоени от сегашния персонал (експертен) на обсерваторията.
    А смятам, че единственото тъпо нещо е да се критикува (ако това е целта, но така ми се струва) въпросната обява

    ОтговорИзтриване
  2. "Щото аз оценявам чувството за хумор, само това долавям от обявата"... Долавяш чувството за хумор от обявата? Щото и аз :D Не мисля, че има смисъл да обяснявам в какъв дух съм писала "статията", при положение, че е повече от очевидно какво е отношението ми към позиция за човек с огромни квалификации, за която се предлагат 364 лева бруто месечно.

    ОтговорИзтриване
  3. Наскоро бях в Роженската обсерватория. Физикът, който ме "обслужи" там беше някакъв слаботелесен и голобрад Гордън Фрийман, но геЙниалната му жилка си личеше. :)
    Майтапът настрана, мисля че човек трябва наистина да е асоциален, ако смята да се навие на подобна работа за тази заплата.

    ОтговорИзтриване
  4. Ебати идеалния кандидат...Не може да работиш в НАО ако не си написал поне един собствен компютърен език...

    ОтговорИзтриване
  5. Скротуме, аз си мисля, че там може да са в нещо като резерват - живеят 9-10 човека там като в някакъв социален експеримент и се надъхват, че смисълът на живота им е да направят революционно откритие и ядат от ония консерви с боб за космонавтите. Май с боб бяха, ама не съм сигурна.
    До последния Анонимен: На прав път си в разкодирането на изискванията им :D Според мен искат и да си написал поне един компютър също :D

    ОтговорИзтриване
  6. Направо "Big Brother: Smart edition" могат да си сформират. Само дано не го излъчат, че ще е по-голям хорър и от "Фермер търси жена". :)

    ОтговорИзтриване
  7. И аз реагирах по подобен начин като я видях за първи път.. Това си е гавра и то идиотска гавра по толкова много параграфи, че няма откъде да почнат да бъдат описвани :)

    ОтговорИзтриване
  8. Мисля, че написаното е неуместна подигравка. Всичко написано в обявата е необходимо. Там се работи със сериозна наука. Да, живее се на 10 км, защото трябва да няма светлинно замърсяване и да се виждат звездите, Управляват се телескопи със сложна апаратурва и програми. И там работят страхотни професионалисти и въпреки мизрените условия и обидните 364 лева са водещи в астрономическите изследвания в целия свят. Друг е въпросът, че държавата ги гони и наистина трябва да си много упорит, за да останеш горе. Но има и такива хора. И написаното по този начин ги обижда. Вики, знам, че си подходила с чувство за хумор... но малко си прекалила. Казва ти го човек, който е прекарал известно време горе и знае за какво става въпрос...

    maria.molivche

    ОтговорИзтриване
  9. George, и аз именно по този начин мисля и кажи-речи се хванах за главата, като се замислих, че не знам откъде да започна с коментирането на обявата :)
    Марийче, напълно разбирам какво имаш предвид, просто според мен (както съм написала), хората, които биха изпълнили изискванията, вероятно са доста близо до квалификацията си за НАСА, където дават (със сигурност) много по-добра заплата. Според мен работещите в Обсерваторията няма защо да се сърдят на мен - трябва да се сърдят на малкото пари, които им се отпускат. Не аз се подигравам с тях, а държавата.

    ОтговорИзтриване
  10. За пръв път чета цяла статия в блог, че и всички коментари под нея... Обявата е обидна за всеки, дори за тези, които вече работят в обсерваторията. Малко напомня за онзи виц - "Търсим шофьор на камион. Изисквания: Млади кандидати - Више образование в една от следните области - математика, физика, механика; 20-25 годишни; най малко 5 години професионален опит; най-малко 2 награди от международни рали шампионати; отлично познаване на автомобилната механика; владеене на поне 3 чужди езика (писмено и говоримо); научно изследователска дейност в една от следните дисциплини - математика, физика, механика. Заплащане - 200 лв. месечно. Търсим сериозни кандидати!".
    Апел към хората, които вече работят в съответната обсерватория или имат някаква връзка с тази институция - не се обиждайте на нас, тези които се възмущаваме от абсурдната обява, обиждайте се на тези, които са я пуснали и на тези, които смятат, че подобен квалифициран труд не струва.
    Ако не беше шока, от факта, че такива работи могат да съществуват сигурно в момента щях да се търкалям по пода от смях.

    ОтговорИзтриване
  11. Да, това с шофьорите на камиони също е така. И между другото, първия път, когато я видях тази обява, аз също стоях и гледах шокирано... смехът започна да напира много по-късно... Но пък "напря" много сериозно :D

    ОтговорИзтриване